Tuesday, July 11, 2017

14 hari ber Tuah

Hari ni hari ke 14 Tuah lahir. Tuah cahaya mata yang aku tak sangka aku akan ada.
Tak pernah mampu bayangkan diri sendiri adalah seorang mak, yang mampu melahirkan.
Dan aku still tak tahu secukup mana baru aku dapat zahirkan rasa bersyukur. Adakah dengan harta benda aku yang tak seberapa ni, sebab sejujurnya aku memang menumpang rezeki si Tuah sepanjang 9 bulan mengandung. atau dengan perbuatan dan perasaan yg sebenarnya aku pun tak tak tahu nak buat macam mana.

Masih lagi adjusting life dengan Tuah di sisi. Dengan tidur malam berjaga, jadual pam susu,jaga diri pantang makanan, berurut, stokin, sarung kepala, luka jahitan, manusia yang tiba2 concern perihal keselesaan aku, dan byk lagi.

Jujurnya aku sangat strugle walaupun ada helper yg datang separuh hari.

Hari ini, saat anak masuk 14 hari di waktu sebelum maghrib, aku diuji dengan aku hidangan kata2 jahat yg sebenarnya dah biasa dengar tapi tak sangka aku ni dah bergelar mak pun kene telan lagi.

Nak buat camne? nasib,


Need saving.



No comments: